Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2009

Αντιμετώπιση διαμαρτυρόμενων στρωμάτων.

Πέρσι είχαμε τις πορείες των φοιτητών στις μεγάλες πόλεις συνοδευόμενες από καταλήψεις σε εκπαιδευτικά ιδρύματα.Αιτία ήταν, οι μεταρρυθμίσεις που πήγε να κάνει η τότε κυβέρνηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Επεισόδια και συμπλοκές με δυνάμεις καταστολής ήταν ένα κοινό καθημερινό φαινόμενο.

Η κοινή γνώμη δεν ήταν με το μέρος των φοιτητών. Μόνο αριστερά κόμματα όπως ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και το Κ.Κ.Ε. στήριζαν τις κινήσεις των φοιτητών.
Στα δελτία ειδήσεων οι φοιτητές παρουσιάζονταν ως καταστροφείς, αλήτες και ανίδεοι υποκινούμενοι νέοι με κανένα σεβασμό για την κοινωνία και τις αρχές.


Τον Δεκέμβριο που πέρασε έγιναν, πάλι, διαδηλώσεις και καταλήψεις.
Αυτή τη φορά η αιτία ήταν η εν ψυχρό δολοφονία ενός 15χρονου αγοριού από όπλο αστυνομικού. Οι πορείες όπως ήταν αναμενόμενο ήταν πολύ πιο μαζικές καθώς η οργή του λαού για το σύστημα τον τελευταίο χρόνο έχει φτάσει σε καινούργια ύψη.
Το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και το Κ.Κ.Ε. πάλι στήριζαν τις διαδηλώσεις καταδικάζοντας τις καταστροφές που προκαλούνταν (παρέα με όλα τα άλλα κόμματα).
Έτσι στους δρόμους δεν είχαμε μόνο φοιτητές και νέους αλλά και παιδιά και ενήλικες που συμπαραστέκονταν και συμμερίζονταν τις απόψεις της νεολαίας. Καταστροφές και πλιάτσικα σε πάρα πολλές πόλεις της Ελλάδας κατά τις πρώτες μέρες των διαδηλώσεων με την αστυνομία να είναι παρατηρητής.
Ο ξένος τύπος ασχολιόταν μαζί μας για αρκετό καιρό με αρνητικό αποτέλεσμα για τον τουρισμό.
Μετά τον ανασχηματισμό, η αστυνομία πήρε τα πάνω της και εμφάνισε το πραγματικό της πρόσωπο με συλλήψεις και απροκάλυπτα βίαιη καταστολή.

Η κοινή γνώμη, αν και με το μέρος των διαδηλωτών στην αρχή, πολύ σύντομα στράφηκε εναντίον του κινήματος που δημιουργήθηκε. Τα ΜΜΕ πάλι παρουσίαζαν όλους τους νέους ως “κουκουλοφόρους”, ταραχοποιούς, αλήτες και εγκληματίες.
Όλα αυτά είναι γνωστά, είναι και πρόσφατα.


Φτάνουμε και σήμερα στις διαδηλώσεις των αγροτών, αρκετές από τις οποίες είναι καθοδηγούμενες από το ΚΚΕ. Ο κάθε ένας, βέβαια, διαμαρτύρεται με τον τρόπο που θεωρεί πιο αποδοτικό.
Έτσι, λοιπόν, οι αγρότες πήρανε τα τρακτέρ τους και βγήκαν στους δρόμους. Και όχι όποιους να ναι δρόμους, αλλά τις εθνικές οδούς.
Έτσι δεν λύγισαν πόλεις αλλά ολόκληρη η χώρα. Σε 22 κομμάτια χωρίστηκε η Ελλάδα τις τελευταίες 7-8 μέρες.

Η κοινή γνώμη σε αυτήν την περίπτωση κράτησε μια ουδέτερη έως απαθέστατη στάση (ίσως επειδή ένα μεγάλο ποσοστό της κοινής γνώμης, απαρτίζεται από αγρότες). Τα ΜΜΕ πιο πολύ ασχολούνται με τα μέτρα που θα πάρει η κυβέρνηση και με τους διαλόγους των αγροτών με τον υπουργό αγροτικής ανάπτυξης, παρά με τα προβλήματα που προέκυψαν από την στάση των αγροτών.


Και καταλήγω στις απορίες που μου δημιουργήθηκαν.


Γιατί
πρέπει κάθε φορά η νεολαία να παρουσιάζεται ως “κακή”, ανήθικη και χωρίς σεβασμό ενώ για τους αγρότες τρέχουν οι κυβερνήσεις να δώσουν λεφτά και να κατευνάσουν τα πνεύματα;

Γιατί
η αντίδραση των αγροτών ονομάζετε μπλόκο και όχι ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ, που δίνει και τον πραγματικό χαρακτήρα της διαμαρτυρίας;

Γιατί
αφήνουν τους αγρότες να διαμαρτυρηθούν με την άνεσή τους, ενώ τους φοιτητές και τους νέους γενικότερα τους κυνηγάνε με γκλοπ και δακρυγόνα;

Γιατί
τα ΜΜΕ δεν παρουσιάζουν μπλόκα ως παράνομη πράξη (που είναι) ενώ τις ειρηνικές πορείες με το ζόρι τις ανακοινώνουν;

Γιατί
οι κυβερνήσεις αμέσως δέχονται να κάνουν διαλόγους με τους αγρότες ουσιαστικά αποδεχόμενοι τον τρόπο διαμαρτυρίας τους και "νομιμοποιώντας" τα μπλόκα (αφού μετά, κάθε φορά οι αγρότες θα καταφεύγουν σε τέτοιου είδους διαμαρτυρία εφόσον βλέπουν ότι φέρνει αποτελέσματα), ενώ για την παιδεία, τα γραφεία τους είναι κλειστά όπως και τα αφτιά τους;

Γιατί ισοπεδώνουν τους λόγους διαμαρτυρίας των νέων, που αφορούν την παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της και τα όργανα εξουσίας, ενώ οι λόγοι των αγροτών είναι τόσο αληθινοί και πολύ πιο σημαντικοί;


--Σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνω τα δυο αυτά στρώματα απλά τονίζω την διαφορά αντιμετώπισης τους από κυβερνήσεις, πολιτικούς, ΜΜΕ και την κοινωνία την ίδια.
--Σε καμία περίπτωση δεν είμαι εναντίων του τρόπου διαμαρτυρίας των αγροτών ούτε μηδενίζω τους λόγους τους, απλά ας μην ξεχνάμε ότι και οι νέοι έχουν πραγματικούς λόγους για τους οποίους διαμαρτύρονται.
--Σε μεγάλο βαθμό και οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι ανήκουν στην κατηγορία των νέων μιας και τα αιτήματά τους σπάνια ακούγονται από κυβερνήσεις και ο τρόπος καταστολής είναι ίδιος.

1 σχόλιο:

  1. Ξάδερφε Δήμος εδώ...Τα "γιατί" σου με έκαναν να σκεφτώ ώστε να βρω κάποια απάντηση...όχι για να πω πράγματα που εσύ και οι αναγώστες σου δεν τα ξέρουν ήδη (άλλωσυε τα περισσότερα είναι προφανή)αλλά για να συμβάλω όσο μπορώ με τις απόψεις μου σε αυτό που έχεις ξεκινήσει..
    Που λες λοιπόν εμείς οι νέοι οντως παρουσιαζόμαστε ως κακοί και ανήθικοι γιατί πολύ απλά "πρέπει" να παρουσιαστούμε ως τέτοιοι..Απέναντι σε μια κοινωνική ομάδα (νέοι-φοιτητές) που εχει σε μεγάλο βαθμό καλυμμένες τις ανάγκες της απο γονεϊκες και πανεπιστημιακές παροχές, που δεν πληρώνει φόρους, που αντιδρά σε ό,τι θεωρεί κακως κείμενο,που ψηφίζει κατα μεγάλο ποσοστο προς τα αριστερά και που στην τελική δεν έχει ακόμη ανάγκη ή δεν λαμβάνει υπόψην της μια κεντρική εξουσια, ένα μετρο πίεσης υπαρχει...Αυτό δεν είναι άλλο από το να στρέψεις την κοινή γνώμη ενάντια σε όποια της ιδέα και δράση σε βαθμό μάλιστα προκατάληψης ετσι ώστε κάθε της κίνηση να θεωρείται a priori "αναρχίκη","αντιδημοκρατική","θέτουσα σε κινδυνο την κοινωνική συνοχή" και άλλα τέτοια βαρύγδουπα...Αποτέλεσμα είναι να βρουν οι φοιτητές και οι νέοι απέναντί τους αυτούς που θα ήθελαν (και θα έπρεπε με γνώμονα την επίτευξη της αλλαγής) να εχουν δίπλα τους και έτσι να την όποια συσπείρωσή τους και να "μαζευτούν".Κοινώς...αντιμετωπίζουν αυτο που φοβούνται με το να το κανουν αντικείμενο φόβου για όλους τους υπόλοιπους.Γι'αυτό ακριβώς το λόγο πιστεύω οτι εμείς "κανουμε κατάληψη" ενώ οι άλλοι μπλόκα ,"είμαστε κουκουλοφόροι", "προκαλούμε κοινωνική διάσπαση", "αμαυρώνουμε θεσμούς όπως η παιδεία και η δημοκρατία" και τρώμε δακρυγόνα και ξύλο απο τα ΜΑΤ (εδω χωρις εισαγωγικα).
    Όσο για τα μπλόκα της αγροτιάς όπου σπαει του Κωστάκη ο τσαμπουκάς τι να πω...?Οι άνθρωποι σπείραν...έριξαν το πρωτο λίπασμα..και περιμένοντας να σταματήσει η κακοκαιρια ώστε να συνεχισουν στο δεύτερο και στο θερισμό είπαν "αντί να καθόμαστε στα καφενεία δεν μπλοκάρουμε κανένα δρόμο να βγάλουμε και κανένα ευρώ...Η λογική τους ξεπερνά κατά την αποψή μου ακόμη και τα όρια του παραλόγου...Ρε παιδιά κι άλλοι εχουν προβλημα με την οικονομική κρίση κι άλλων οι δουλειες χαλανε από την κακοκαιρία...Άντε ολοι πάμε να κλείσουμε τους δρόμους???
    Βέβαια δεν φταίνε μονο αυτοί αλλά οι κυβερνήσεις που επιτρέπουν κατι τέτοιο...Και γιατί το επιτρεπουν?...μήπως γιατί τους συμφέρει στη συνείδηση του πολίτη να είναι οι αγρότες υπευθυνοι για την καταντια μας, οπως τόσα και τόσα γεγονότα ή ομάδες εχουν χρησιμοποιηθεί γι'αυτό το λόγο...Και γιατί τους δέχονται για διάλογο?...μήπως γιατι η σχέση αγροτών κυβερνησης στη συγκεκριμενη στιγμή είναι μία σχέση "δούναι-λαβείν" όπου τελικα όλοι θα είναι χαρούμενοι ή μήπως γιατι πολύ απλά τους εχουν ανάγκη καθως μια γεμάτη αγροτική τσέπη είναι ψήφος στην υπάρχουσα κυβερνηση ενω μια δυσαρεστημένη τσέπη ειναι ψήφος σε αυτον που (λέει οτι) θα τη γεμίσει ή μήπως γιατί η κυβέρνηση ενώ διαφωνει με τα αιτήματα θέλει να δείξει ενα καλο προσωπο σε ζητήματα κοινωνικο-οικονομικής πολιτικής μπας και ξεκολήσει από το 30% παρα κάτι...μήπως όλα μαζί καθώς και πόλλα άλλα???
    Ωραία, θα πει κανείς, και στους νέους ή τους φοιτητες γιατι δεν εφαρμόζουν την ίδια πολιτική?Γιατί δεν μπορουν εκ των πραγμάτων, λέω εγώ.Να κανουν διάλογο για να πουν και να εξηγήσουν τί...τα ανεξήγητα?Να προχωρησουν σε καλυψη αιτημάτων (ανδιάρθρωση παιδείας, άρθρο 16, πανελληνιες κλπ) όταν τα ήδη υπάρχοντα δεδομενα και αυτά που ειναι προς καθιερωση τους εξυπηρετουν και τους βολευουν μια χαρα ενω οι αντιπροτάσεις του φοιτητικου κινήματος στοιχίζουν σε χρόνο,δουλειά και χρήμα.'Ετσι το μόνο που τους μένει είναι να ισοπεδώσουν και να στιγματίσουν καθετι νεανικό και προοδευτικό (ή στη δικία τους γλώσσα επικίνδυνο και αντιδραστίκο).
    Αυτά είχα να πω.Μάλλον ξέφυγα λίγο σε έκταση...Αν το δίαβασες όλο είσαι ήρωας.Keep on writing ξαδερφε...Τα λεμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή