Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

Για την τριτοβάθμια των αιώνιων και όχι μόνο.

Από τις τρομερές μεταρρυθμίσεις που έκανε η κυβέρνηση της Ν.Δ. στα τελευταία 5 χρόνια ίσως η πιο πολυπόθητη από όλο το λαό και ειδικά τους φοιτητές, ήταν (ποια άλλη;) αυτή του νόμου πλαισίου για την παιδεία.

Ας δούμε, συνοπτικά, το αποτέλεσμα της μεταρρύθμισης αυτής, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Την Ν.Δ., από παλιά, της έφταιγαν οι αιώνιοι φοιτητές. Τους είχαν άχτι φαίνεται, μιας και οι δικοί τους, οι ΔΑΠίτες, είναι διαβαστερά παιδιά (με τόσες σημειώσεις που μοιράζουν - και όχι μόνο - ) και παίρνουν πτυχίο, λίγο πολύ, στην ώρα τους.
Πρώτος στόχος τους, λοιπόν, ήταν να βγάλουν τους αιώνιους φοιτητές από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Και τα κατάφεραν. Έβαλαν διορία στον χρόνο σπουδών του κάθε φοιτητή.

"2ν χρόνια, όπου ν είναι ο φυσιολογικός χρόνος αποφοίτησης της σχολής"


Στην αρχή ήταν πιο αισιόδοξοι και είχανε πει να το κάνουνε "(2 + 1/2)ν χρόνια".
Άντε κάτσε βγάλε έτσι κάτι πολυτεχνικές σχολές...
Με πορείες και διαδηλώσεις φοιτητών, συμβιβάστηκε η κυβέρνηση και άλλαξε τον μέγιστο χρόνο φοίτησης στο τελικό 2ν.

Επαναλαμβάνω ότι, όλα αυτό έγινε για να μην υπάρχουν αιώνιοι φοιτητές στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της Ελλάδας.

Ας δημιουργήσουμε, μαζί, μια νοητική εικόνα ενός ενδεικτικού αιώνιου φοιτητή για να μπορέσουμε μετά να δούμε κατά πόσο είναι "κακή" η ύπαρξή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Αιώνιος Φοιτητής:

1. Κατά πάσα πιθανότητα, έχει πάψει να μένει στην πόλη όπου βρίσκεται η σχολή του για να γλυτώνει από περιττά έξοδα όπως ενοίκιο, τροφή (είναι αλλιώς εάν στην ίδια πόλη που μένεις, μένουν και οι γονείς σου) κοινόχρηστα και έξτρα λογαριασμούς. Έρχεται στην σχολή αραιά και μόνο για να κάνει τις εγγραφές του ή σε περιόδους εξεταστικής για να δώσει μαθήματα(εάν ενδιαφέρεται ακόμα για το πτυχίο του).

2. Οι επί πτυχίο φοιτητές (δηλαδή, αυτοί που έχουν ξεπεράσει τον φυσιολογικό χρόνο φοίτησης) δεν δικαιούνται συγγράμματα. Το κράτος δεν πληρώνει έξτρα βιβλία.

3. Οι φοιτητές που είναι επί πτυχίο, δεν δικαιούνται φοιτητικό πάσο, οπότε δεν βγαίνει ζημιωμένο το κράτος όσον αφορά τις μεταφορές του αιώνιου φοιτητή.

4. Μερικοί από τους λόγους, για τους οποίους κάποιος δεν παίρνει το πτυχίο στην ώρα του, είναι:
α)Δεν τους ικανοποιεί, πλέον, το θέμα των σπουδών που επέλεξαν να ακολουθήσουν οπότε κάνουν αγγαρεία με το δικό τους χρονοδιάγραμμα.
β)Διάφοροι οικογενειακοί λόγοι και υποχρεώσεις.
γ)Οικονομικοί λόγοι. Πολλοί φοιτητές παραμελούν την σχολή επειδή δουλεύουν είτε με ήμι είτε με πλήρη απασχόληση. Η σχολή γίνεται 2η προτεραιότητα και εάν η δουλειά γίνει πιο σοβαρή τότε παραμελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου.
δ) Δυσκολία στην ανταπόκριση των μαθημάτων. Τα μαθήματα, στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όσο πάνε, γίνονται και πιο δύσκολα. Ο μαθησιακός φόρτος αυξάνεται γεωμετρικά και κάπου εκεί, παρέα με όλες τις άλλες υποχρεώσεις, αρχίζει ο "ωχαδερφισμός".

Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, οι αιώνιοι φοιτητές, δεν κοστίζουν στο κράτος, δεν ενοχλούν κανέναν και είναι, πιθανότατα, εργαζόμενοι νέοι που δεν έχουν την άνεση να τελειώσουν τις σπουδές τους.

Άντε, τα 2ν έτη φοίτησης, πάνε κι έρχονται.

Αυτό το μπάχαλο, όμως, με το οποίο ήρθαν αντιμέτωποι οι φοιτητές φέτος (μέσα σε αυτούς, και εγώ) είναι αδικαιολόγητο.
Αναφέρομαι στο θέμα των συγγραμμάτων.

Απολαύστε μαζί μου, την δωρεάν παιδεία μας.

Στον νόμο πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση αναφέρεται (περιληπτικά) ότι:
Για το κάθε μάθημα, ο φοιτητής θα δικαιούται μόνο ένα δωρεάν σύγγραμμα. Απαγορεύεται η παροχή δεύτερου συγγράμματος (ακόμα και εάν κρίνεται αναγκαίο!!!). Ζητείται από κάθε τμήμα, η δημιουργία λίστας συγγραμμάτων. Ο κάθε καθηγητής πρέπει να προτείνει 2 διαφορετικά συγγράμματα για το μάθημά του βάζοντας τον κάθε φοιτητή να διαλέξει ποιο θα πάρει δωρεάν.
Έτσι δημιουργούνται θέματα όπως διαφορετική ύλη στο κάθε σύγγραμμα, με κάποια συγγράμματα να μην καλύπτουν διεξοδικά κάποια θέματα που απαιτεί ο καθηγητής, ο οποίος δεν έχει κιόλας την άνεση να ελέγξει και να αξιολογήσει το κάθε βιβλίο όπως θα έπρεπε.

Το αποκορύφωμα όμως είναι ότι, έχει έρθει ο Ιανουάριος και για αρκετές σχολές ακόμα δεν έχουν αρχίσει να μοιράζονται τα συγγράμματα. Για κάποιες άλλες σχολές, δε, αναμένεται οι φοιτητές να δώσουν εξετάσεις στην χειμερινή εξεταστική, χωρίς ίχνος βιβλίου.
Οι γραμματείες περιμένανε εγκύκλιο από το υπουργείο, η οποία έφτασε τέλη Νοεμβρίου και μετά τρέχανε (και τρέχουν) να προλάβουν. Στους φοιτητές δεν ξέρουν τι να πουν και πως να τους βοηθήσουν και γενικά επικρατεί ένα κλίμα χάους και μπάχαλου (το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με το χάος των προηγούμενων ετών).

Φοβάμαι ότι από εδώ και πέρα, κάθε χρόνο θα ισχύει το ίδιο. Βιβλία θα παίρνουμε μετά τα μέσα Δεκέμβρη και θα τους λέμε και "ευχαριστώ".

Ένα μεγάλο μπράβο στην κ. Μαριέττα Γιαννάκου.
Σας ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας, για το λιθαράκι που βάλατε για την ισοπέδωση αυτού που έμεινε από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου