Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2008

Μάθημα Θρησκευτικών... Χριστός και απόστολος...

Όλοι μας περάσαμε από σχολεία όπου με το ζόρι διδαχτήκαμε θρησκευτικά.
Τα φάγαμε στην μάπα με το ζόρι που λέμε.

Άλλοι τα απόλαυσαν περισσότερο κάνοντας παιχνίδια με τους καθηγητές, λέγοντας αστεία περί θρησκειών ή δίνοντας "περίεργες" απαντήσεις στα ερωτήματα των δασκάλων τους.
Άλλοι κατέβαζαν το κεφάλι τους και ρίχνανε και έναν υπνάκο.
Άλλοι το παίζανε και καλά θρήσκοι για να αποσπάσουν έναν βαθμό και να κάνουν και το κέφι τους παραπλανώντας τους καθηγητές.

Είχα την τάση να κάνω τα δύο πρώτα. Στην αρχή ερχόμουν σχεδόν κάθε φορά σε αντιπαράθεση με τον εκάστοτε καθηγητή, μέχρι που ανακάλυψα ότι δεν αξίζει τον κόπο να ασχολούμαι και είπα να το ρίξω στον ύπνο.

Τι καθηγητές δηλαδή...
Κομπλεξικοί θεολόγοι που έχουν απαντήσει σε όλα τα φιλοσοφικά, υπαρξιακά αλλά και επιστημονικά ερωτήματα με τον θεό τους, τον οποίον πρέπει να επιβάλουν στους μαθητές.
Και τους βλέπεις, ειδικά τους θεολόγους λυκείων, μέσα στα νεύρα.

Στις τάξεις, όσο περνάνε τα χρόνια, όλο και περισσότεροι μαθητές έχουν μια απάντηση στις μεταφυσικές μπούρδες που τους αραδιάζουν. Ήρθε και αυτό το ρημάδι το ίντερνετ (που εννοείται ότι είναι του διαβόλου) και ο κάθε ανίδεος μπορεί να βρει ότι πληροφορία θέλει για να συνθέσει την δική του αλήθεια η οποία έρχεται σε αντίθεση με την αλήθεια της εκκλησίας.

Πάντως είναι και τόσο τυφλοί και απόλυτοι αυτοί οι θεολόγοι, που δεν μπορούν να δουν τις αποδείξεις της επιστήμης που είναι (που αλλού;) μπροστά στα μάτια τους.
Εκτός αυτού, είναι οι μόνοι που δεν έχουν target group για να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα.
Ακόμα και οι γυμναστές μπορούν να δουλέψουν έξτρα σε κάποιο γυμναστήριο.
Ποιος ανώμαλος γονέας θα φορτώσει και τα περιττά θρησκευτικά στην λίστα με τα φροντιστήρια του παιδιού του; Άσε που δεν εξετάζεται και πανελλαδικά το μάθημα - κόπος για το τίποτα δηλαδή - .

Είναι να μην είσαι μέσα στα νεύρα μετά;
Εγώ θα ήμουν.
Αλλά σιγά μην γινόμουν θεολόγος.

Άλλο θέμα είναι η ίδια η ονομασία του μαθήματος.
Τα 5 από τα 6 χρόνια που διδάσκεται (3 τάξεις γυμνασίου και 2 λυκείου) το μάθημα απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στον χριστιανισμό. Στην τελευταία τάξη του λυκείου, το μισό βιβλίο έχει μικρές και πρόχειρες αναφορές σε άλλες θρησκείες. Και φυσικά γραμμένες από την πλευρά ενός χριστιανού. Κάνουν και συγκρίσεις σαν τα μικρά παιδάκια. "Ο μπαμπάς μου δέρνει τον μπαμπά σου" γίνεται "Ο θεός μου υπάρχει και νικάει τον δικό σου που δεν υπάρχει".

Ας το ονομάσουν το μάθημα "Χριστιανικά", να ξέρουν και οι μαθητές τι θα μάθουν και πως θα προσηλυτιστούν.
Για την 3η λυκείου ας το κάνουν "Χριστιανικά, και άλλες θρησκείες".

Το ωραίο είναι ότι πάρα πολλοί καθηγητές επιλέγουν να μην διδάξουν καθόλου (ή σχεδόν καθόλου) τις άλλες θρησκείες. Άντε έναν μωαμεθανισμό, μίας και παίζει μποξ με τον χριστιανισμό εδώ και αιώνες.

Μετά έχουμε τα βιβλία. Αυτά τα αριστουργήματα συγγραφικής τελειώτητας.
Μαθαίνουν τις διδασκαλίες του χριστιανισμού και σωστή (χριστιανική) ηθική ταυτόχρονα. Σαν το σμπάρο και τα τρυγόνια ή το σαμπουάν wash n go.
Βρίσκουν και αφορμή μετά οι θεολόγοι και λένε ότι χάρη στον χριστιανισμό υπάρχουν ηθικοί άνθρωποι ή ότι οι χριστιανοί είναι (αυτόματα) ηθικά άτομα. Δηλαδή αυτόματα οι άθεοι και οι πιστοί άλλων θρησκειών, είναι ανήθικοι.
Όταν όμως οι παπάδες παίρνουν λεφτά από το παγκάρι ή παράνομα ανταλλάσσουν οικόπεδα με το δημόσιο, τότε το στόμα κλειστό και το κεφάλι κάτω και αρχίζουν οι δικαιολογίες ότι αυτοί δεν είναι σωστοί χριστιανοί κτλ κτλ...

Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ θα προτιμούσα στα σχολεία να υπάρχει μάθημα "Ηθική και ανθρωπισμός" και όχι θρησκευτικά.

Ενθαρρυντικό πάντως είναι το γεγονός ότι πλέον η παρακολούθηση του μαθήματος δεν είναι υποχρεωτική. Με μια υπεύθυνη δήλωση ξεμπερδεύεις. Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε εδώ:

http://atheoi.org/apallagi/

Και για να κλείσω και σήμερα:

Εγώ σας δίνω το δικαίωμα να πιστεύετε. Εσείς μου δίνετε το δικαίωμα να ζήσω σε μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις, εις βάρος μου, λόγω της δικής μου πίστης ή απιστίας;

4 σχόλια:

  1. Ωραία τα λες αγαπητέ Evarian. Χρόνια πολλά, και ευτυχισμένο το 2009.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. είμαι ο δικηγόρος του διαβόλου κ απλά θα κάνω ένα σχόλιο:οι θεολόγοι έχουν target group, το κατηχητικό!χα χα. εντάξει πλάκα κάνω, καλά τα λες!!!!δεν θα σου πω καλές γιορτές γιατι δεν πιστεύεις, αλλά θα σου ευχηθώ καλή χρονιά!αν κ δυσκολη θα είναι με την οικονομική κρίση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. λυπάμαι, αλλά έχω πλέον την άποψη ότι η ηθική ΔΕΝ διδάσκεται. Θα μπορούσε ίσως να διδάσκεται μάθημα "θρησκειολογίας" αλλά και πάλι, τί θα τους έκανε τους εκατοντάδες θεολόγους που παίρνουν κάθε χρόνο πτυχίο, το κράτος; Άσε που άνεργοι νέοι ρέπουν είτε προς την ...αμαρτία είτε προς την αναρχία. Φαντάζεσαι άνεργο θεολόγο πρεζόνι ή κουκουλοφόρο; Σόδομμα και Γόμμορα γίναμε.
    Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Νίκο.
    Το ότι η (μοντέρνα) ηθική του 21ου αιώνα δεν μπορεί να διδαχθεί ίσως είναι αλήθεια. Βέβαια η ηθική δεν είναι κάτι που θα είναι είτε άσπρο είτε μαύρο. Πιστεύω πως κάποιες πολύ βασικές αρχές ήθους ίσως και να μπορούν να διδαχθούν. Αυτό όμως προϋποθέτει σωστό εκπαιδευτικό σύστημα, οπότε ... χαιρέτα μας στον πλάτανο.

    Όσο για τους θεολόγους που βγαίνουν κάθε χρόνο, γι' αυτό ευθυνόμαστε όλοι. Όταν ο νέος δηλώνει την θεολογία στο μηχανογραφικό του σαν "μαξιλαράκι" σε περίπτωση που δεν περάσει αλλού, με την ελπίδα διορισμού στο δημόσιο τότε είναι λογικό να γεμίσουμε θεολόγους. Κάθε χρόνο δεν νομίζω να δημιουργούνται τόσες θέσεις στα σχολεία για όλους αυτούς. Θρησκευτικά διδάσκουν. Δεν είναι φιλόλογοι ή μαθηματικοί... Οπότε το πρόβλημα ξεκινάει πολύ πιο νωρίς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή